Küzdjük le a stresszt télen is!

Felgyorsult világunkban mindannyiunk életében jelentős mértékben van jelen a stressz, mely köztudottan gyengíti az immunrendszert, hatására krónikus betegségek is kialakulhatnak. Az év végi hajrában különösen megsokasodnak a stresszes, feszültséggel teli helyzetek. Hogyan vehetjük fel a kesztyűt a szervezetünket megkörnyékező “energiavámpírral” szemben?

Fontos, hogy jelen legyen életünkben a feltöltődés, így jobb munkaerők, társak, anyák lehetünk. Tegyünk egy kiadós túrát párunkkal vagy baráti társasággal a közeli hegyekbe! A természetben való bóklászás egyik előnye, hogy közben rengeteg gyönyörű fotót is készítünk, melyeket később is jó lesz előkeresni. Ha nincs párunk, iratkozzunk be egy túraklubba – a kirándulás örömei mellett akár még meg is találhatjuk jövendőbeli társunkat.

tura
Photo_John Bamber

Ne feledkezzünk meg vitaminraktáraink feltöltéséről: együnk télen is rengeteg friss gyümölcsöt, zöldséget, így aztán jobban bírjuk majd a rohanó mindennapokat. Jó, ha mindig van otthon némi friss alma, narancs, reszelt répa, mandarin vagy dió az asztalon, így előbb-utóbb kedvet kapunk rendszeres fogyasztásukhoz.

Iktassuk be életünkbe a rendszeres testmozgást munka előtt vagy késő este! A vidám, színes edzőruhák köztudottan motiválóak, jó hatással vannak hangulatunkra is. Ha még legújabb edzőcipőnkben sincs kedvünk lemenni a terembe, tűzzünk ki magunk elé célokat, például: beleférni a legdögösebb ruhánkba szilveszterkor.

Ha kutyamenhelyen járunk, meggyőződhetünk róla, mennyire jó a négylábúakkal foglalkozni, milyen sok pozitív energiát és mekkora adag boldogsághormont gyűjthetünk be egy-egy rövidke kutyasimogatás során. Hálás tekintetük is garantáltan feldob majd bennünket.

Close-up of a Golden Retriever puppy sticking its tongue out

Anyaként legyünk tudatában, hogy párunkkal való közös időtöltésekre sem árt időt szánnunk. A nagyszülők biztosan szívesen vigyáznak unokájukra, amennyiben ez mégsem oldható meg, igénybe vehetjük megbízható bébiszitter segítségét is. Tegyünk kettesben egy hosszú sétát, nézegessünk kirakatokat, igyunk egy finom fahéjas-citromos teát vagy habos kávát egy hangulatos bisztróban! Az efféle programok után gyermekünk egy kiegyensúlyozott, kipihent anyát kaphat vissza.

Egy jó könyv, magazin vagy egy rövidebb utazás is remekül alkalmas arra, hogy kirángasson bennünket a mindennapi gondok forgatagából. Ha utóbbira nincs pénzünk, a regények is messze repíthetnek, s a történetben elmélyedve a szereplőket közeli ismerőseinknek, a helyszíneket pedig otthonosnak érezhetjük. Jó közérzetünkhöz hozzájárulhat egy-egy otthonunkat díszítő színes kiegészítő, például díszpárna, mintás pléd vagy  illatmécses.

Találjuk meg a hozzánk legközelebb álló, a szürke hétköznapokból kirángató feltöltődést és hobbit, hogy újult energiával vethessük magunkat a munkába, valamint a gyermeknevelésbe!

Szerző: Mátyás Éva

Photos via Totalwomen Cycling

 

Korrektúra – Szövegszerkesztés – Nyelvi lektorálás

Hasonló cikkek