Felcserélt szerepek

Miles Tredinnick: ELVIS, OLTÁR, MIAMI, avagy félmillió dollár gazdát keres

Vajon miért kell „ráerőltetni” színészre olyan szerepet, ami nem illik hozzá? És miért kell annyira megfelelni a 21. század „követelményeinek”, hogy a szexualitás, és a káromkodás minden harmadik percben ott legyen egy darabban?

Forrás: lovarda.hu
Forrás: lovarda.hu

Nagyon fordulatos, végig izgalmas, jól érthető komédiáról van szó. Az Elvis-rajongó Tom, és barátnője (Alice) Miamiba készül a fiú által nagyon várt Elvis-gyűlésre, ahol szeretné megkérni Alice kezét, tulajdonképpen ez minden vágya, hogy ezen a találkozón ötszáz, hasonló érdeklődésű társa kíséretében házasodjon meg, ám a hatalmas köd miatt törlik járatukat. Csalódottan hazatérnek, majd otthon észreveszik, hogy másvalaki bőröndjét hozták el a reptérről. Méghozzá egy olyan bőröndöt, amely félmillió dollárt rejt. A bőrönd tartalma természetesen rengeteg bonyodalmat okoz, a színen pedig egyre több szereplő tűnik fel. Megérkezik Tom jóképű testvére, Barney, legújabb barátnője, Muriel társaságában, majd jön Alice nagynénje, s Frankie, a bandita, majd a bonyodalmak csúcspontján befut Hendy felügyelő, aki természetesen meg szeretné oldani a helyzetet. S talán nem árulunk el nagy titkot, hogy a darab végére minden bonyodalom megoldódik, addig azonban rengeteg felhőtlen nevetés vár a nézőkre…

A szereposztás zseniális, bár egy szerepcserével még jobb lehetett volna az előadás. Hujber Ferenc (Tom) igazi „papucs-vőlegény”, akinek mindene a szerelme. A macsó Hujber remekül alakítja Tomot, még ha kicsit furcsa is őt ilyen szerepben látni. Az igazi nőcsábászt (Barney) Vastag Tamás személyesíti meg, neki viszont nem igazán áll jól ez a szerep. Talán jobban feküdt volna az énekes-színésznek a „papucs-szerep”, míg Hujber Ferencet könnyű elképzelni a nők bálványaként. Nagyon érdekes volt Kiss Ramónát színpadon látni, s bár sokan előítélettel néznek egy sorozatsztárt a darabban, az ifjú színésznő remekül megállta a helyét.

Forrás: lovarda.hu
Forrás: lovarda.hu

A dramaturgia nagyon eltalált, hiszen korosztálytól függetlenül mindenki számára érthetőek a párbeszédek. Számomra azonban sok benne a szexualitásra utalóbeszélgetés, és a végére picit feleslegessé váló 21. századi szleng. Mivel egy Amerikában játszódó történet tárul elénk, nyilván követni kell a „divatot”, de nem gondolnám, hogy mindenhol szükséges ezt csúnya szavak használatával tenni. Ettől függetlenül az utalások egyértelműek, és akkor is érthető a darab, amikor már nagyon összekuszálódnak a történet szálai. A jelenetek jelentős részében két ember van jelen a színpadon, s a darab végig egy amerikai stílusú ház nappalijában játszódik. Nincs is többre szükség, hiszen a cselekmény így is izgalmas. A figyelmünket nem vonja el semmilyen mellékforrás, mellékzönge, így kellemesen élvezhető minden párbeszéd, ami két ember között zajlik, nem érezzük kevésnek a szereplők számát.

Aki ki szeretne kikapcsolódni a hétköznapok szürkeségéből, annak csak ajánlani tudom az előadást. Sziporkázó komédia, remek alakításokkal. Mély mondanivalóra, örök érvényű tanulságra nem kell számítani, hiszen a színlapon szereplő Vígjátékszerű pénzhajsza két felvonásban műfaji meghatározás is erre utal.

Forrás: lovarda.hu
Forrás: lovarda.hu

Miles Tredinnick: ELVIS, OLTÁR, MIAMI, avagy félmillió dollár gazdát keres

Vígjátékszerű pénzhajsza két felvonásban

Lovarda Kulturális és Konferenciaközpont, Bánfalvy Stúdió (Debrecen)

Rendező: Harmath Imre

Szereplők: Hujber Ferenc, Vastag Tamás, Kiss Ramóna, Görgényi Fruzsina, Bánfalvy

Ági, Faragó András, Harmath Imre

Bemutató: 2016. november 30.

 

Szerző: Palánki István

Korrektúra – Szövegszerkesztés – Nyelvi lektorálás

Hasonló cikkek