A Fantasztikus négyes megérkezett

A Fantasztikus négyes a Marvel leghosszabb ideje futó eredeti szuperhős-történetének kortárs újrafeldolgozása. Négy fiatal egy veszélyes univerzumba teleportálódik, és a dimenziók közti kapun átkelve fizikumuk döbbenetes módon átalakul. Életük gyökeresen és visszavonhatatlanul megváltozik: meg kell tanulniuk, miként használják új, elsőre rémítő képességeiket, és együtt kell működniük, hogy megmentsék a Földet egy barátból lett ellenségtől.

A film napjaink New Yorkjában játszódik, azokban az időkben, amikor a négy idealista kalandorból csapat lett, és először ugrottak fejest az ismeretlenbe.

A Fantasztikus négyes a négy főhős drámájára fókuszál, arra a küzdelemre, amely elé új fizikai képességeik állítják őket. Ezek a képességek elsőre ugyanis roppant ijesztőek, és hosszú út vezet addig, míg megtanulják céljaik szolgálatába állítani őket.

image006

A NÉGYES TÖRTÉNETE

Mint a felfedezők és zsenik közül igen sokan, Reed Richards is meglehetősen szerény körülmények közt nőtt fel. Tizenkét évesen megszámlálhatatlan sok órát töltött szülei Oyster Bayben található külvárosi házának garázsában mindenféle különös szerkezetek bütykölésével. Itt alkotta meg végül – osztálytársa, Ben Grimm szüleinek roncstelepén összeszedett alkatrészekből – nagy felfedezését, az egyedülálló transzportációs eszközt is, egy asztallap méretű „kimatikus szállítót”, mely különféle tárgyakat képes eljuttatni egyik helyről a másikra.

Négy évvel később, egy középiskolai tudományos bemutatón Reed találmánya felkelti dr. Franklin Storm, a közép- és főiskolás diákok legígéretesebb találmányainak támogatására szerveződött Baxter Intézet dékánjának érdeklődését.

Dr. Storm felajánlja Reednek, hogy lépjen be legkitűnőbb diákjai elitcsapatába. A fiú elfogadja a kihívást, New Yorkba költözik, és csatlakozik a Baxter-programhoz, melynek támogatásával továbbfejlesztheti és tökéletesített formában is elkészítheti a kimatikus szállítót.

Reedet régóta foglalkoztatta a kérdés, vajon berendezése csupán tárgyakkal működik, vagy emberek teleportálására is alkalmas lehet. Elhatározza hát, hogy próbát tesz, és ráveszi három társát – gyerekkori barátját, Ben Grimmet; dr. Storm fiát, Johnnyt; és Victor von Doomot, aki szintén ösztöndíjas a Baxterben – hogy tartsanak vele egy korszakalkotó, világrengető utazásra. Találmánya segítségével Reed egy másik dimenzióba készül eljutni, egy olyan bolygóra, amely az őskori Földre emlékeztet, és tele van természetes energiaforrásokkal. E forrásokból rendkívüli képességeket lehet meríteni, és aki megtanulja kontrollálni ezeket az erőket, óriási hatalomra tehet szert.

Sajnos azonban az amatőr asztronauták kalandja balul üt ki. Reed, Johnny és Ben, valamint Sue Storm – dr. Storm fogadott lánya, aki ugyancsak Baxter-ösztöndíjas, és szintén a laboratóriumban tartózkodik az induláskor – súlyos balesetet szenvednek az űrhajóval, Victor pedig nyomtalanul eltűnik.

A kormány a négy fiatalt sürgősen elszállíttatja az 57-es körzetnek nevezett szupertitkos bázisra, ahol stabilizálják állapotukat, és három éven át megfigyelik, továbbá különféle teszteknek vetik alá őket.

Reed, Johnny, Sue és Ben ugyanis elképesztő átalakuláson mentek keresztül az űrutazás során: megváltozott a megjelenésük, és páratlan képességek birtokába kerültek. Reed rendkívüli formákat tud ölteni; Johnny lángba tudja borítani a testét; Sue képes láthatatlanná válni és erőtereket létrehozni; Ben pedig két méter magas, ötszáz kilós, legyőzhetetlen kőóriássá alakult át.

Miközben a washingtoni politikai és gazdasági vezetők megpróbálják kihasználni a négy fiatal szuperképességeit, ők azon vannak, hogy elfogadják, megértsék és irányítani tudják új énjüket. Együtt kell maradniuk, mert, mint az hamarosan kiderül, meg kell védeniük a Földet egy gigantikus erejű, titokzatos ellenségtől.

image001 (4)

TEGNAP ÉS MA

A Fantasztikus négyes kivételes helyet foglal el a Marvel Comics tekintélyes történelmében. Az 1961 novemberében napvilágot látott képregény alkotója a legendás páros, Stan Lee és Jack Kirby volt. A Marvel első szuperhős-csapatának humoros és mélyen emberi története egy csapásra maga mögé utasította az akkoriban népszerűvé vált Pókember, Hihetetlen Hulk vagy X-Men képregényeket.

Leet és Kirbyt a hidegháború fenyegető rémképe, az atomcsapás sarkallta az emberiséget megvédeni képes, emberfeletti erővel rendelkező figurák megteremtésére. Hőseik egy része a nukleáris sugárzás mellékhatásaként került szuperképességei birtokába.

A képregény olvasói könnyen azonosultak a Négyes tagjaival, mivel azok nem viseltek maszkot, éppúgy küzdöttek önmagukkal és egymással, mint az emberek, világuk pedig a mi világunk, vagyis a 60-as évek eleji Egyesült Államok volt.

A jelenlegi reboot alapja azonban nem az eredeti képregény – noha felhasználja annak számos történetszálát –, hanem a 2004-ben kezdődött, 60-részes rajzfilmsorozat, az „Ultimate Fantastic Four”.

A nagy sávszélességű internet korszaka előtt az ifjú filmkészítők gyakran videoklipekkel és reklámokkal kezdték pályájukat. Manapság nem szükséges ekkora kerülőutakat tenniük, mert a videomegosztó portálok segítségével szerzői rövidfilmekkel is hamar felhívhatják magukra a figyelmet.

2007-ben a Los Angelesben élő fiatal Josh Trank készített egy mindössze 85 másodperces Csillagok háborúja-témájú rövidfilmet „Stabbing at Leia’s” (Párbaj Lea buliján) címmel, amely vírusként terjedt az interneten, és néhány hét alatt milliós nézőszámot ért el.

A minimál eszközökkel készített okos és realista hatású videó felkeltette a Twentieth Century Fox producereinek figyelmét is. A stúdió lehetőséget kínált Tranknak egy nagyjátékfilm megrendezésére, amely végül Az erő krónikája címmel került mozikba 2012-ben. Az izgalmas történetben három fiatal felfedez egy különleges erőteret, és emberfeletti képességekre tesznek szert. Új tulajdonságaikért azonban nagy árat kell fizetniük… A sci-fi szakmai elismerést és hatalmas anyagi sikert hozott a stúdiónak, valamint a rendezőnek.

Ez idő tájt a Fox már javában dolgozott a Fantasztikus négyes rebootján. Trank bemutatkozó nagyjátékfilmjének nemcsak a sikere, de a témája és a stílusa is egyértelművé tette a stúdió producerei számára, hogy kire bízzák a Marvel-adaptáció levezénylését.

Trank azon nemzedékek egyikéhez tartozik, amely képregényeken és képregényből készült filmeken nőtt fel. „A mi moziváltozatunk hű marad a képregény szellemiségéhez, ugyanakkor bátran változtat az eredeti történet lényeges elemein – mondja a rendező. – Nem kíván megfelelni a kánonnak, sőt, önmagán kívül semmilyen külső elvárásnak nem kíván megfelelni.”

Trank először is be akarta mutatni a négy főhős korai éveit, és azokat az eseményeket, amelyek egy csapattá kovácsolták őket. „A főszereplők különleges képességei megegyeznek a képregénybeli tulajdonságokkal, a különbség azonban az, hogy a filmben az új képességekre nem mint hatalmi eszközre tekintenek, hanem mint feladatra, mely óriási felelősséget ró rájuk, ha vissza akarnak térni a társadalomba” – magyarázza Trank.

A történet azokba az időkbe visz el bennünket, amikor a négy főszereplő még nem ünnepelt szuperhős, csupán rendkívül tehetséges, nagyravágyó fiatal volt. Még nem viselnek egyenruhát, és még nekik maguknak is rá kell jönniük, ki is valójában Mr. Fantastic, a Láthatatlan Lány, az Emberi Fáklya és a Lény.

image002 (2)

CSAPATTÁ VÁLNI

A film alkotói drámai színészeket kerestek a főbb szerepekre, akik színházi múlttal, de legalábbis klasszikus szakmai kvalitásokkal rendelkeznek. „Nem az volt a fontos, hogy járatosak és megbízhatóak legyenek az akciójelenetekben – mondja Trank –, hanem az, hogy jellemábrázolásban legyenek kitűnőek. A színészi produkció az, ami naggyá teszi az X-Men-filmeket, és a Fantasztikus négyesben is ezt helyeztük előtérbe.”

A baleset után, melynek során átalakultak, a négy fiatal ráébred, hogy különleges kötelék fűzi őket egymáshoz, és hogy egymásra vannak utalva. Akkor a legerősebbek, képességeiket akkor aknázzák ki a leginkább, ha csapatként működnek. Fontos volt tehát, hogy az őket alakító színészek is jól tudjanak együttműködni.

A Négyes vezetője a zseniális Reed Richards, aki egészen kicsi kora óta arra vágyott, hogy egyszer képes legyen létrehozni egy teleportáló masinát. Hosszú évek kitartó munkájának köszönhetően el is éri célját, és a Baxter Intézet támogatásával megalkotja a Kvantumkapu névre keresztelt gépet, amely lehetővé teszi a dimenziók közti utazást. A próbaút azonban nem jár sikerrel, az átkelési kísérlet folyamán Reed és barátai különös transzformáción mennek keresztül, és rendkívüli képességek birtokába jutnak. Reed bármilyen hosszúra meg tudja nyújtani a végtagjait, és bármilyen alakzatot vagy létformát képes felvenni.

„Reed Richards ízig-vérig becsületes, lelkiismeretes fickó – mondja Simon Kinberg forgatókönyvíró-producer –, nem utolsó sorban pedig zseniális koponya, csakhogy annyira megszállottan feszegeti a tudomány határait, hogy kísérletei során olykor megfeledkezik az óvatosságról. És megfeledkezik az őt körülvevő világról, az őt körülvevő emberekről.”

A figurát egy fiatal tehetség, Miles Teller alakítja, akinek pályája hirtelen ívelt fel Hollywoodban, miután olyan filmekben kapott szerepet, mint a Whiplash és Az élet habzsolva jó, valamint A beavatott című sorozat.

A Négyes következő tagja a fiatal, kalandvágyó Johnny Storm, akinek esze ágában sem volt belépni apja, dr. Storm tudományos intézetébe, ám miután egy utcai autóverseny során balesetet szenved, apja tanácsára mégiscsak részt vesz az intézet legújabb programjában. A meghiúsult transzportáció során Johnny repülni képes, élő tűzgolyóvá alakul. A Négyes tagjai közül ő az, aki a leghamarabb képes elfogadni és kiaknázni új képességeit.

Trank szerint, ahogyan az vezető pozícióban lévő, sikeres szülők gyerekeinél gyakorta lenni szokott, Johnnyt is bántja, hogy apja nagyobb figyelmet szentel a munkájának meg a tanítványainak, mint neki, ezért „ellenáll a kihívásnak, hogy apja nyomdokaiba lépjen. Hiába vannak meg a képességei – magyarázza a rendező –, tanulás helyett inkább szórakozással tölti az időt.”

„Bizonyos szempontból ő a legelevenebb négyük közül – teszi hozzá Kinberg –, a legviccesebb, legvadabb, legszenvedélyesebb. Hogy azt ne mondjam, csupa tűz… Egy kicsit arcátlan, egy kicsit kihívó stílusú, és a nők nagyon, de nagyon szeretik. Ki tudja, talán a legtöbben olyan életre vágyunk, amilyet ő él. Egyszóval ő az, aki a leginkább hasonlít egy filmsztárhoz. Ezért is nagyszerű, hogy ráakadtunk Michael B. Jordanre, aki ízig-vérig filmsztár, megvan benne minden, ami egy showmannek kell, ugyanakkor rendkívül emberséges, érző szívű valaki.”

Johnny mostohatestvére, Sue Storm kiskorában örökbefogadás útján, koszovói árvaként került dr. Franklin Storm családjába. Fiatal felnőttként a Baxter Intézet matematikai morfológiával és alakfelismeréssel foglalkozó specialistája lett. Átalakulása után Sue láthatatlanná tudja tenni magát, és hatalmas erőtereket képes létrehozni.

A film alkotói egy okos, határozott és titokzatos színésznőt kerestek a női főszerepre. „Nagy rajongói voltunk a Kártyavár című sorozatnak, így már a kezdet kezdetén felmerült Kate Mara neve – emlékszik vissza Kinberg. – Kate rendelkezik a Sue figurájára oly nagyon jellemző komolysággal. Sue olyannyira az eszére támaszkodik, hogy a szépségével nem is igen tud mit kezdeni. Külső adottságai szinte visszavetik, hátráltatják céljai elérésében.”

Miután kislány korában Sue bekerült a családba, hamar kiderült, hogy igen tehetséges gyermek. „Tehetsége van a mintafelismeréshez – mondja Mara –, ami hatalmas előny a mesterséges neuronhálózatok kutatásában. Agya villámgyorsan képes felfedezni az ismerős sémákat. Nagyon okos lány, édesapja jobb keze.”

Sue eleinte nehezen képes feldolgozni a változást, amelyen átesett, és nem igazán örül új képességeinek. „Ahelyett, hogy gazdagabbnak, erősebbnek érezné magát – mondja a színésznő –, veszteségként éli meg a változást. Mintha elvesztette volna az egyik végtagját… Josh azt akarta, hogy a nézők megértsék, Sue szuperképességei nem egykönnyen birtokolhatók. A lánynak mentálisan és fizikailag is meg kell küzdenie értük. Mintha egyetlen percért, amit emberfeletti erejének birtokában tölthet, le kellene futnia egy egész maratont. Eleinte nem vágyik másra, csak hogy minden úgy lehessen, mint régen. Az, hogy olyan erők birtokába jutott, amiket nem tud kontrollálni, borzasztóan megrémíti és magányossá teszi Sue-t.”

A születőben lévő Négyes negyedik tagja Ben Grimm. A fiú Reed Richards szomszédságában, szülei Oyster Bay-i roncstelepén találkozik először a környék különc csodabogarával, a kis felfedezővel. Rajtakapja, amint az lopni készül tőlük legújabb masinájához. Évekkel később Reed hívja meg Bent, hogy segítsen neki a teleportációs próbaúton. Ben az események hatására szupererős, két méter magas, ötszáz kilós óriássá változik, akinek testét mindenütt kő borítja. Pusztító erejű hústorony kőből, legyőzhetetlen szikla-izomkolosszus.

A film alkotói a Billy Elliott címszerepével híressé vált fiatal színészt, Jamie Bellt választották ki Ben megformálására. A casting eme döntése elsőre különösnek tűnhet, mivel Bell se nem termetes, se nem erőszakos alkat. Semmiképp sem az a típus, akiről azt képzelné az ember, hogy tele van dühvel és frusztrációval, ami természeti csapásként tör elő, ha valamiféle csoda folytán fizikai átalakuláson menne keresztül. „Azért őt választottuk – mondja Josh Trank –, mert Jamie képes megjeleníteni olyan belső tulajdonságokat, mint a lelki erő, a szilárd erkölcsi tartás, a bátorság vagy hűség.”

„Jamie-ből sugárzik a kedvesség és az emberség – teszi hozzá Kinberg. – Amikor Ben átalakul a Lénnyé, Jamie-nek már csak a szemét és a hangját használjuk, minden egyéb számítógépes animáció. A tekintetével és a hangjával azonban Jamie kedvességgel és emberséggel tölti meg a monstrum hideg és kemény alakját.”

„Azt hiszem, a Kvantumkapu-kísérlet során négyük közül Ben jár a legrosszabbul – vélekedik Bell. – Ő megy át a legdrasztikusabb változáson: kiszakad emberi formájából és valami egészen mássá válik. Belekényszerül egy idegen, ismeretlen testbe… ha test az egyáltalán. Ben az, akit az átalakulás a leginkább elvág korábbi életétől és a környezetétől. Neki jut a legmagányosabb, legnehezebb sors. Nehéz, akárcsak új teste, melyet meg kell tanulnia használni.”

Az alkotók ezután a gonosz Victor von Doom megtestesítéséhez kerestek színészt, ami cseppet sem volt egyszerű feladat, minthogy a figura az egyik leghatásosabb negatív hős a képregény műfajának elmúlt 50 évében. Sokak szerint Victor alakja inspirálta George Lucas Darth Vaderét is.

Trank eredettörténet-változatában a figura zseniális elme, ám rendkívül szeszélyes és indulatos ember. A számítógép-tudóst dr. Storm hívta vissza a Baxter Intézetbe, hogy segítsen Reed Richards csapatának a Kvantumkapu befejező munkálataiban. Doom korábban tíz éven keresztül dolgozott az intézetben egy Reedéhez hasonló technológián, sikertelenül, majd menesztették.

„Victor dr. Storm egyik első tanítványa volt a Baxter Intézetben – magyarázza a háttértörténetet megálmodó Kinberg. – Elveszítette a szüleit, és kallódó árvaként állandóan balhékba keveredett. A sors azonban kivételes IQ-val áldotta meg Victort. Dr. Storm kivette őt a nevelőotthonból, és támogatta a tanulmányait. A fiú ígéretes tehetségnek látszott, mint ahogy később ígéretesnek látszottak a Kvantumkapu-kísérletei is. Csakhogy Victor űzött, problémás személyisége mindig erősebbnek bizonyult, és folyton lerombolta azt, amit produktív énje alkotott.”

Victornak sötét gyermekkora volt, amivel felnőttként sem sikerült leszámolnia. „A fiú szerencsétlen sorsa megindítja dr. Stormot, aki felelősséget érez pártfogoltja iránt. Elsősorban ez az, amiért később visszahívja őt a Baxter Intézetbe.”

Csakhogy Victor, bárhová sodorja is az élet, mindig mindenütt kívülállónak, idegennek érzi magát, és folyton destruktív folyamatokat indít el maga körül.

A figurát az angol Toby Kebbell alakítja, akit nemrégiben A majmok bolygója – Forradalom című filmben láthattunk.

Amikor Victor csatlakozik Reed, Johnny és Ben csapatához, hogy részt vegyen az átkelési teszten, és balesetet szenvednek, ő egy másik dimenzióban reked. Ennek a világnak az energiáját felhasználva nemcsak a túlélését képes biztosítani, de hatalmas erőre tesz szert. A három év alatt, melyet ebben a dimenzióban tölt, Victor azonban amellett, hogy szupererős lesz, láthatólag meg is tébolyodik kissé. Az őrület a benne fortyogó haraggal és veleszületett felforgató természetével együtt halálos erőt, roppant fenyegetést jelent. „Victor az egyetlen az utazók közül, aki nem sorscsapásként éli meg a balesetet, hanem nagyszerű lehetőségként – magyarázza Kebbell. – Úgy érzi, jobb dolog nem is történhetett volna vele. A többiek viszont sérültnek tekintik Victort, aki azt hiszi, hogy az emberiség javát szolgálja, miközben gonosz tetteket visz véghez.”

Victor és a Négyes tanára, mentora, vezetője dr. Franklin Storm, akit az elismert karakterszínész, Reg E. Cathey alakít. Ő irányítja a Baxter Intézetben zajló kutatásokat, ő Johnny Storm édesapja és Sue Storm örökbefogadó szülője.

„Az egész lényegében egy családi történet – mondja a Stormot alakító színész. –Victor és a Négyes a helyüket keresik a világban, pontosan úgy, mint a szerencsét próbáló mesehősök, akik távoli világokba utaznak, hogy magukra találjanak. Rá kell jönniük, hogy a lelkük minden varázseszköznél, minden szuperképességnél erősebb.”

A Coen testvérek Ó testvér, merre visz utad? című filmjében Delmar O’Donnell figuráját alakító színész, Tim Blake Nelson játssza a Baxter Intézet politikai-gazdasági irányítóját, aki ravasz stratéga, és próbál kereskedelmi hasznot húzni a diákok fejlesztéseiből, hogy kiegészítse a kormánytámogatást és az alapítványi bevételeket. Állandóan igyekszik megnyerni céljainak a politikai és gazdasági vezetőket, iparmágnásokat és milliárdosokat. Az ő felelőssége, hogy a pénzükért cserébe eredmények szülessenek a diákok keze alatt. Amikor a Négyes átváltozik, tárgyalásokat folytat a kormánnyal arról, miképp használhatnák katonai célokra a szuperképességeket…

image003 (1)

A KVANTUMKAPUN INNEN ÉS TÚL

Trank rendező ismét Matthew Jensen operatőrt kérte fel munkatársnak, akárcsak előző filmjéhez, Az erő krónikájához. Ennél a produkciónál olyan technikákat alkalmaztak, hogy az eredmény afféle talált, kézikamerás felvétel benyomását keltse, a Fantasztikus Négyeshez viszont ennek épp az ellenkezőjére volt szükség. Az alkotók ezúttal klasszikus filmes módszereket és eszközöket használtak, és a jelenetek többségét rögzített dolly kamerákkal, steadicam technológiával, illetve daruzással vették fel.

Jensen Arri Alexa kamerát alkalmazott, amely, noha digitális, majdnem kivételes, az analóg filmhez hasonlítható képminőséget produkál. „Az Arri Alexa tökéletes választás volt, mivel szinte minden jelenet tartalmazott valamilyen vizuális effektust – mondja Jensen. – Az Arri Alexa rendkívül fényérzékeny, és erre a tulajdonságára nagy szükség volt a Fantasztikus négyesnél, mivel folyamatosan félhomályban kellett forgatni, és a fényforrások többségét a díszletbe kellett beépíteni.”

A film majdnem teljes egészét Louisiana fővárosában, Baton Rouge-ban vették fel. A jelenetek felét külső helyszíneken, a másik felét a Celtic Media Centre, Louisiana állam legnagyobb filmstúdiójának színpadain rögzítették.

Chris Seager látványtervező és csapata a Celtic Stúdió közel tízezer négyzetméteres 4-es színpadán építették meg a Baxter föld alatti laboratóriumát, ahol Reed és társai megalkotják a Kvantumkapu névre keresztelt transzportációs berendezést. A készüléket a helyi egyetem részecskegyorsítója ihlette. A 6-os színpad szolgált azoknak az akciójeleneteknek a helyszínéül, amelyek a párhuzamos dimenzióban zajlottak. „Ahelyett, hogy valami űrbéli helyszínt hoztunk volna létre, úgy rendeztük be ezt a dimenziót, hogy az őskori Földhöz hasonlítson – mondja Trank. – Tulajdonképpen olyan, mintha időutazást tennénk, de semmilyen változást nem idézünk elő a jövőben. Az ősi Föld azonban rendkívül veszélyes hely, ahol emberi aggyal felfoghatatlan természeti erők működnek. E dimenzió sötét, széljárta hegyeit-völgyeit teljes egészében számítógépes grafikával hoztuk létre.”

A kormány szupertitkos bázisa, az 57-es körzet csupa betonból, fémből és üvegből épített rideg és szürke létesítmény. Itt tanulja meg használni új képességeit a négyes, miközben a kormány azt tervezi, hogy harcászati célokra képezi ki őket. „Az 57-es körzetet egy 19. század első felében épült kórház épületében rendeztük be – mondja Seager –, mely kitűnő atmoszférát biztosított számunkra hosszú üvegfolyosóival.”

A film látványelemeinek többsége természetesen vizuális effekt, melyet az Oscar-díjas Kevin Mack alkotott meg csapatával. Nekik kellett digitális hátteret biztosítaniuk többek közt az alternatív dimenzió Seagar készítette dizájnjának is. „A párhuzamos dimenzió a mi ötletünk volt – mondja Mack. – Rendkívüli módon hasonlít a Földnek arra az állapotára, ahogyan bolygónk az élet megjelenése előtti korokban festhetett. Az ebben a világban uralkodó hatalmas, elemi energiák később szimbolikusan megjelennek a szereplők szuperképességeiben.”

Ez leginkább Ben Grimm átalakulásában érhető tetten. „Ben hatalmas sziklaemberré alakul, de nem úgy néz ki, ahogy a képregény korábbi feldolgozásaiban – magyarázza Mack. – A Lény testét borító kőtömeg ezúttal sokkal kidolgozottabb, mint korábban bármikor. Mozgás közben a kőizmok recsegnek-ropognak, meghasadnak és új alakot öltenek, éppúgy mint hajdan a Föld felszíne.”

A Lény sziklatestét az elismert konceptuális tervező, Keith Christensen (X-Men – Az eljövendő múlt napjai, Az acélember) alkotta meg 18 kilogrammnyi modellező agyagból. Ez a makett szolgált a számítógépes grafikával megjelenített és mozgásba hozott figura mintájául.

FANTASZTIKUS NÉGYES

(Fantastic Four)

Magyarországi bemutató: 2015. augusztus 13.

Szereplők:

Miles Teller

Michael B. Jordan

Kate Mara

Jamie Bell

Toby Kebbell

Reg E. Cathey

Tim Blake Nelson

 

Forgatókönyv:

Josh Trank

Simon Kinberg

Jeremy Slater

Producer:

Simon Kinberg

Matthew Vaughn

Executive producer:

Stan Lee

Látványtervező:

Chris Seagers

Fényképezte:

Matthew Jensen

Zene:

Philip Glass

Marco Beltrami

Rendezte:

Josh Trank

Bemutatja: Twentieth Century Fox

Facebook.com/MozICom

Forrás: InterCom

 

 

Korrektúra – Szövegszerkesztés – Nyelvi lektorálás

Hasonló cikkek